چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
اربعین

حوزه/ مدیر دفتر تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران از شرکت بیش از 80 طلبه این حوزه در پیاده روی عظیم اربعین حسینی خبر داد.

مجتبی زکی خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با بیان این مطلب گفت: اربعین سرآغاز حرکت پربرکتی بود که درطول قرن ها تا امروز، پیوسته و پی در پی این حرکت پرشکوه تر و پرشورتر برگزار گردیده است.

وی ادامه داد: پیاده روی روز اربعین، زنده نگاه داشتن نام و یاد عاشورا دراذهان وجدان های بیدار جهانیان است و تحقق آرمان وحدت دنیای اسلام علیه کفر و استبداد و ظلم را به دنبال دارد.

زکی خانی سفر با پای پیاده برای زیارت مرقد مطهر آقا ابا عبدالله الحسین علیه السلام را حاکی ازنهایت احترام و ادب زائران به ارباب و مولایشان دانست و تصریح کرد: پیوستن به خیل عظیم عاشقان امام حسین علیه السلام با پای پیاده مصداق تعظیم شعائراسلامی است که لحظات معنوی زاید الوصفی برای شخص زائر به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: طی طریق با پای پیاده تا حرم سید و سالارشهیدان ابواب رحمت واسعه الهی را گشوده و شعار لبیک یا حسین را جهانی می کند.

مدیر دفتر تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران درخصوص برنامه های امسال این مدرسه برای اعزام زائران اربعین، گفت: از آن جایی که شور و اشتیاق زاید الوصفی بین طلاب این حوزه برای شرکت در این مراسم معنوی وجود دارد، با موافقت شورای حوزه استان مقرر گردید درس طلاب مدرسه از روز دوشنبه 17 آذرماه به مدت یک هفته تعطیل شود تا افرادی که قصد زیارت دارند، با خیال آسوده تری به این سفر معنوی مشرف گردند.

وی یادآورشد: سال گذشته 60 طلبه این حوزه به زیارت اربعین حسینی نائل آمدند و امسال نیز تا امروز بیش از 80 طلبه اقدام به ثبت نام نموده اند، ضمن این که استاد رشاد تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) نیز مبلغ 50 هزار تومان کمک هزینه سفر به هرطلبه زائرهدیه نموده اند.

زکی خانی در پایان  با بیان این که شیعیان در این پیاده روی به عنایت امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) چشم دوخته اند و انتظار خود برای ظهور را اعلام می کنند، اظهار امیدواری کرد تجلی حضورچند میلیونی زوارامام حسین علیه السلام سرآغازی برای ظهور منتقم خون حسین(ع) باشد. 

انتهای پیام 34/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha